Az év első hat hónapjában két jelentős szakmai felismeréssel szembesültem: a halogatás nagyon rossz taktika, és egy coach hatalmas lendületet adhat, sokat segíthet, hogy végre döntsek a vállalkozásomat érintő égető kérdésekben.

Nemrég egy kedves mentoráltam azzal keresett meg, hogy minden napja reggel 8-tól este 8-ig be van táblázva, de a diákjai elég sok órát lemondanak, így naponta gyakran csak 3-4 órát tart a 8 helyett. Mutatta a határidő naplóját, amibe ceruzával merte beírni a neveket... hátha lemondás lesz, és át kell szerveznie a napját.

Hadd kezdjem rögtön egy érdekes ténnyel: az áremelés fontos üzenetet küld az ügyfeleknek. A kutatások szerint az árak növekedésével együtt változik az ügyfelek vélekedése is az eladott szolgáltatás - esetünkben a nyelvórák, nyelvoktatási szolgáltatások - minőségével kapcsolatban.

Ezzel a bejegyzéssel indul útjára a blog, amelyben a minket, magán nyelvtanárokat foglalkoztató, és gyakran égető problémákkal szeretnék foglalkozni.